poczta@zsp.wieruszow.pl | telefon: 62 784 13 21 | faks: 62 784 17 71

ZSP Wieruszów

Staszic w Londynie

W dniach 21-22 kwietnia 2024 roku odbyła się wycieczka uczniów i uczennic Technikum w Zespole Szkół Ponadpodstawowych im. Stanisław Staszica w Wieruszowie do Londynu.

W niedzielę w godzinach nocnych udaliśmy się na lotnisko do Wrocławia skąd polecieliśmy rano samolotem do Londynu na lotnisko Stansted. Z lotniska do centrum Londynu pojechaliśmy pociągiem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po City Of London, a następnie udaliśmy się pod Katedra św. Pawła. Spod katedry przeszliśmy na drugą stronę Tamizy wiszącym mostem dla pieszych London Millenium Footbridge. Na drugiej stronie rzeki zwiedziliśmy Shakespeare’s Globe (drewniana, kryta strzechą replika oryginalnego teatru elżbietańskiego znana ze sztuk Szekspira wystawianych pod gołym niebem), The Golden Hinde (replika pierwszego angielskiego statku, który okrążył Ziemię), Borough Market (targ ze świeżymi produktami spożywczymi). Następnie udaliśmy się przez most London Bridge na stację metra skąd pojechaliśmy pod London Eye, Pałac Westminsterski z wieżą zegarową Big Ben, Downing Street oraz Pałac Buckingham. Metrem udaliśmy się na stację King’s Cross gdzie znajduje się peron 9 i 3/4. Zwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej. Po zwiedzaniu piętrowym autobusem pojechaliśmy do domu towarowego Harrods. Na noc udaliśmy się do The Clarendon Hotel.

Następnego dnia po angielskim śniadaniu poszliśmy przez Greenwich Park Bandstand nad Tamizę. Na drugą stronę rzeki przeszliśmy tunelem Greenwich Foot Tunnel North, skąd pojechaliśmy przez słynną dzielnicę Isle of Dogs położonej w zakolu Tamizy z XIX-wiecznymi dokami i dzielnicą finansowej Canary Wharf z wieżowcami. Przez Bank Station poszliśmy na punkt widokowy Horizon 22 skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Następnie poszliśmy pod średniowieczny zamek Tower of London i przeszliśmy przez Tower Bridge. Metrem udaliśmy się na zwiedzanie The National Gallery mieszczącej się przy placu Trafalgar Square. Spacerem przeszliśmy przez kolorową dzielnicę Chinatown, plac Piccadilly Circus oraz Soho. Na koniec zwiedziliśmy stylową dzielnicę Notting Hill. W godzinach wieczornych wróciliśmy do Polski samolotem z lotniska Luton.

Opiekunami byli Rafał Kowalczyk i Julita Bossa-Piluch oraz z ramienia Biura Podróży BUKAL Travel Katarzyna Lorek.