poczta@zsp.wieruszow.pl | telefon: 62 784 13 21 | faks: 62 784 17 71

ZSP Wieruszów

Sebastian Łuszkiewicz – relacja z wyjazdu do Brukseli

Sebastian Łuszkiewicz  uczeń klasy III Technikum Budowlanego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie zajął I miejsce w wojewódzkim konkursie historycznym „Żołnierze wyklęci – obudźcie Polskę”, którego finał odbył się  7 marca 2016 roku, w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łodzi. Do rywalizacji stanęło wtedy 42 uczestników.

Dnia 15 kwietnia 2016r. doszło do  realizacji nagrody głównej czyli  wyjazdu  do Brukseli.

Był to wyjazd ufundowany przez  europosła Janusza Wojciechowskiego.

Oto krótka relacja Sebastiana z wyjazdu:

„Razem z innymi uczestnikami wyruszyliśmy w nocy z Rawy Mazowieckiej. Podróż odbyła się nowym, wygodnym autokarem. Po dotarciu na miejsce zrobiliśmy przejazd przez miasto, aby zapoznać się z  tutejszymi zabytkami. Udaliśmy się do hotelu Agenda Louise, aby się zakwaterować i pojechaliśmy na obiadokolację do restauracji Colmar. Po śniadaniu dnia kolejnego wraz z panią przewodnik udaliśmy się pod najsłynniejszą budowlę Brukseli Atomium. Autokarem dotarliśmy do kurortu nadmorskiego w miejscowości Ostenda nad Morzem Północnym. Mimo chłodniej i wietrznej  pogody wyjazd nad morze był udany. Osobiście byłem pod wielkim wrażeniem. Następnie pojechaliśmy do miasta Brugia, gdzie zwiedzaliśmy przepiękne zabytki, przypominające trochę Wenecję. Spróbowaliśmy również oryginalnych belgijskich frytek, które były przepyszne. Pani przewodnik wykazała się ogromną wiedzą o Belgii i jej historii, co wywarło  na mnie wielkie wrażenie i podziw, było to piękne przedstawienie nam całej historii Belgii – w sposób  pozostający w pamięci. Przy okazji mieliśmy też trochę językoznawstwa, nauczyliśmy się podstawowych zwrotów po flamandzku.  Zobaczyłem także jak wygląda Bruksela nocą. Kolejnego dnia – czas wolny na Grand Place. Zobaczyłem  „Manneken pis” i poznaliśmy historię tej figury. Udaliśmy się pieszo do Parlamentu Europejskiego, po drodze zwiedzając Katedrę Świętego Michała. W parlamencie, po ciekawej  prelekcji na temat pracy tej instytucji, udaliśmy się na  zwiedzanie budynku, który jest ogromny. Po zwiedzaniu parlamentu, udaliśmy się  pod historyczne Waterloo, gdzie odbyła się jedna z najważniejszych bitew wojen napoleońskich, w której to 18 czerwca 1815 roku Napoleon Bonaparte został pokonany. Wycieczka była bardzo udana, panowała przyjemna atmosfera. Bardzo się cieszę, że mogłem zwiedzić stolicę Unii Europejskiej. Jeśli będę miał możliwość, zapewne powrócę tam jeszcze nie raz.”