poczta@zsp.wieruszow.pl | telefon: 62 784 13 21 | faks: 62 784 17 71

ZSP Wieruszów

Zajęcia z Doradztwa Zawodowego w ramach projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe”



Zajęcia z Doradztwa Zawodowego w ramach projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe”

Od października w naszej szkole organizowane są zajęcia z doradztwa zawodowego w ramach projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe” FELD.08.08-IZ.00-0095/23. Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli: mgr inż. Wiolettę Żywioł, mgr Barbarę Howis, mgr Monikę Hejman.

W przedsięwzięciu bierze udział 59 uczniów technikum. Każdy uczeń odbywa indywidualne spotkania z doradcą, które trwają po 4 godziny, co łącznie daje 236 godzin doradztwa zawodowego.

Wartość projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe” FELD.08.08-IZ.00-0095/23 wynosi 1 229 331,06 zł i obejmuje dofinansowanie w kwocie 1 106 361,55 zł

z następujących źródeł:

  • finansowanie z środków Unii Europejskiej 1 044 931,40 zł
  • finansowanie wkładu krajowego z budżetu państwa 61 430,15 zł

Wkład własny wynosi 122 969,51 zł.

Zajęcia doradztwa zawodowego stanowią doskonałą okazję dla uczniów- uczestników zajęć z doradztwa zawodowego  do lepszego poznania swoich talentów i możliwości zawodowych, a także do przełamywania stereotypów związanych z rynkiem pracy. Program skierowany jest do 59 uczniów technikum, a jego celem jest pomoc w świadomym wyborze ścieżki kariery zawodowej. Świadome podejście do wyboru kierunku kształcenia i przyszłej drogi zawodowej jest kluczowym elementem skutecznego procesu edukacyjnego.

Program doradztwa składa się z dwóch części:

  1. Pierwsze spotkanie (2 godziny) – uczniowie wypełniają testy i kwestionariusze, które pozwalają na określenie ich kompetencji zawodowych, zainteresowań oraz potrzeb rozwojowych. Wykorzystywane narzędzia to m.in. test osobowości Hollanda, test zainteresowań zawodowych Katarzyny Rewers czy kwestionariusz temperamentu według Florence Littauer.
  2. Drugie spotkanie (2 godziny) – doradca omawia wyniki testów, udziela wskazówek dotyczących dalszego rozwoju zawodowego oraz wyboru odpowiedniej ścieżki kariery. Uczeń otrzymuje Indywidualny Plan Działania, opracowany przez doradcę zawodowego, który uwzględnia jego predyspozycje, zainteresowania oraz cele edukacyjne.

Zajęcia doradztwa zawodowego promują równość szans, eliminując stereotypy płciowe w wyborze ścieżek zawodowych. Doradca wspiera uczniów w przełamywaniu ograniczających przekonań, takich jak podział zawodów na „męskie” i „kobiece”. Ponadto, doradca promuje przedmioty STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka), które są istotne w kontekście współczesnego rynku pracy.

Program ten wspiera uczniów w dalszym rozwoju kariery zawodowej i świadomym podejmowaniu decyzji dotyczących ich przyszłości zawodowej.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie


Przejdź do treści