poczta@zsp.wieruszow.pl | telefon: 62 784 13 21 | faks: 62 784 17 71

ZSP Wieruszów

„słoneczna piątkowa pogoda zachęciła do wyjścia na świeże powietrze…na budowę”!



„słoneczna piątkowa pogoda zachęciła do wyjścia na świeże powietrze…na budowę”!

W dniu 18.10.2019r. uczniowie Technikum Budowlanego z klasy  IITib i IIITtb wraz z opiekunami Beatą Królikowską i Pawłem Moską uczestniczyli w wycieczce na budowę „Budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Nowej” w Wieruszowie realizowanego przez firmę MALIK DEVELOPMENT z Pieczysk.

Po terenie budowy, na którym powstaje obiekt oprowadził nas kierownik budowy pan mgr inż. Tomasz Malik, który w interesujący sposób przybliżył realizowane zadanie.

Obiekt wznoszony jest w sąsiedztwie budynków wielorodzinnych, jednorodzinnych i obiektów przemysłowych i sportowych.

Budynek mieszkalny wielorodzinny, czterokondygnacyjny z garażami posadowiono na płycie fundamentowej żelbetowej, ściany parteru i strop również będą żelbetowe monolityczne.

Ściany kolejnych trzech kondygnacji będą wykonane z elementów ceramicznych, stropy projektowano jako gęstożebrowe -Teriva.

Budowę zastaliśmy na etapie wznoszenia ścian pierwszej kondygnacji naziemnej oraz stropów.

Uczniowie poznali sposoby wykonywania elementów zbrojarskich i betoniarskich, technologię realizacji prac z użyciem deskowań systemowych (wielokrotnego użytku), poznali organizację pracy podczas tych robót, stosowane sprzęty i urządzenia, zasady bhp.

W obiekcie zaprojektowano windę osobową, uczniowie mieli okazję poznać technologię wykonania szybu windy o żelbetowej konstrukcji ścian.

Mogli ją porównać ze sposobem tradycyjnego wznoszenia sposobem murarskim, jaki widzieli podczas podobnych prac na terenie naszej szkoły.

Kierownik budowy opowiedział o zagospodarowaniu placu budowy, dokumentacji projektowej dotyczącej obiektu, pokazał rysunki projektu wykonawczego i architektonicznego oraz plan BIOZ.

Serdecznie dziękujemy za możliwość wstępu na plac budowy i interesujące informacje techniczne podczas naszej wizyty. Nie ostatniej.