W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie od maja do grudnia 2017 roku realizowano projekt Priorytet 3 „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” zgodnie z §15 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 października 2015 r. dotyczącego wspierania w latach 2016 – 2020 organów prowadzących szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.
Nasza szkoła otrzymała na zakup książek 15 000 złotych w tym 12 000 zł. z Ministerstwa Edukacji Narodowej i ( wkład własny ) 3 000zł. z Starostwa Powiatu Wieruszowskiego – organu prowadzącego szkołę.
Biblioteka szkolna wzbogaciła księgozbiór o 600 woluminów, nie tylko o lektury szkolne, ale o książki zgodne z potrzebami i zainteresowaniami czytelników.
Realizacja zadań wynikających z projektu przyniosła wiele pozytywnych skutków. Zbiory biblioteki zostały doposażone o nowe, atrakcyjne dla młodzieży tytuły, bestsellery wydawnicze. W związku z tym wzrosło zainteresowanie wśród uczniów. Ciekawa szata edytorska zakupionych książek sprawiła, że nawet oporni czytelnicy częściej zaczęli sięgać po nowości. Przekonali się, że kontakt z książką to znakomita forma spędzania wolnego czasu. Wspólne działania wyzwoliły w uczniach kreatywność i sposobność do kształtowania pozytywnych cech takich jak np. współzawodnictwo, rozwijanie samorządności, umiejętność pracy w zespole.
Współpraca i udział w różnorodnych wydarzeniach upowszechniających czytelnictwo niewątpliwie wpłynęły pozytywnie na aktywizację uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły i rodziców oraz współpracę ze środowiskiem lokalnym.
Dziękujemy tym wszystkim, którzy dostrzegli sens podjętych zadań i włączyli się w ich realizację.
Cieszymy się, że ten projekt nie tylko wzbogacił naszą szkolną bibliotekę w ciekawe tytuły, ale również wzbudził w uczniach przekonanie, że wniknięcie w świat bohaterów literackich może stać się początkiem niezwykłej przygody.
Serdecznie dziękujemy za chęć współpracy w powyższych działaniach i wspólną troskę o rozwój intelektualny, rozwijanie indywidualnych zainteresowań naszych uczniów i wskazanie im możliwości wartościowego spędzania wolnego czasu z ciekawą książką.