Podsumowanie II i III etapu pierwszego międzyszkolnego konkursu: „Handlowiec & Konsument”.
W ramach II etapu konkursu uczestnicy nieobowiązkowo mogli wykonać dwa zadania: „Koszyk towarów” oraz „Plusy mojego pracodawcy”. Zadanie „Koszyk towarów” wykonało 13 uczennic. Zadanie „Plusy mojego pracodawcy” wykonało 8 osób, wśród prac przeważały plakaty, została wykonana jedna prezentacja multimedialna oraz jeden opis. Między innymi takie pozytywne cechy dostrzegają uczennice szkoły zawodowej uczące się w zawodzie sprzedawca, u swoich pracodawczyń:
- „Imponuje mi […] jak angażuje się w pomoc innym, jej otwartość na problemy innych i chęć niesienia pomocy”. „Odbywając tam praktyki czuję się jak w drugim domu, każdego dnia uczę się czegoś nowego oraz zdobywam nowe doświadczenie.” (Sylwia Kuźbik-Zimoch o pracy u Pani Grażyny Sabała w Drogerii „Grażyna” w Wieruszowie).
- „ […] Przemiła kobieta, otwarta na innych i życzliwa. Zawsze mogę liczyć na pomoc z jej strony, dobre słowo.” (Andżelika Kuźbik o pracy u Pani Małgorzaty Urbańskiej, w Sklepie Wielobranżowym „Chata Polska” w Wieruszowie).
- „Nasze pracodawczynie to kobiety o złotych sercach, stalowych nerwach i anielskiej cierpliwości, mamy nadzieję, że równie dobrzy będą nasi następni pracodawcy” (Andżelika Kuźbik i Sylwia Kuźbik-Zimoch, podsumowanie pracy konkursowej).
- „Sprawiedliwa, cierpliwa, opanowana, pomocna, uczciwa, pracowita, wyrozumiała, punktualna, obiektywna, opanowana, uprzejma” (Patrycja Duchnik o swojej pracodawczyni Pani Stefani Spólnej z Księgarni „Nowa” w Wieruszowie).
- „Pomocna (jeśli pracownik ma kłopot finansowy, może liczyć na pracodawcę np. otrzymać zaliczkę); Lojalny (wywiązuje się z obowiązków. Pracownicy otrzymują na czas wynagrodzenie zgodnie z umową); Prawdomówny (mówi wszystko jak jest, nie kłamie); Opanowany (zdolność do zachowania spokoju nawet w optymalnych sytuacjach); Sprawiedliwy (nikogo nie wyróżnia, wszystkich traktuje tak samo); Łatwa komunikacja z pracownikami (mówi prosto z mostu, nie trzeba się domyślać o co chodzi, wszystkie sprawy są wyjaśnione); Szacunek do pracowników (rozumie wszystkich, okazuje szacunek); Wysokie kompetencje ( zna się na swojej pracy, dobrze kieruje współpracownikami); Przedsiębiorczy (chętny do podejmowania różnych spraw i umiejący je pomyślnie załatwić); Umiejętność pracy z ludźmi (rozumienie problemów, dostrzeganie talentów, pracowitości)” (Jagoda Włodarek oraz Wiktoria Ostrycharz o swojej pracodawczyni Pani Bożenie Świtek ze Sklepu „Wszystko dla dziecka” w Wieruszowie).
Uczennice, które złożyły prace konkursowe zawsze bardzo pozytywnie przedstawiają swoje pracodawczynie, mówią o nich z szacunkiem i podziwem. Z relacji uczennic widać, że Panie Pracodawczynie są dla nich wzorami do naśladowania, postrzeganymi jako pracowite i przedsiębiorcze bizneswoman.
23 marca odbył się w naszej szkole III etap międzyszkolnego konkursu „Handlowiec & Konsument” organizowany wspólnie z Ochotniczym Hufcem Pracy w Wieruszowie. Uczniowie rozwiązywali test z zakresu praw konsumentów. Najlepiej z pytaniami poradzili sobie: Katarzyna Kapral, Karina Wróbel, Przemysław Jaworski oraz Klaudia Kulak z klasy III technikum handlowego, Żaneta Pisula z klasy II technikum handlowego oraz Jagoda Włodarek z klasy II zawodowej uczącej się w zawodzie sprzedawca.
Po sumowaniu punktów z wszystkich trzech dotychczasowych etapów konkursu do finału zakwalifikowały się uczennice:
- Karina Wróbel z wynikiem 114 pkt. z klasy III technikum handlowego
- Martyna Świątek z wynikiem 112 pkt. z klasy II technikum handlowego
- Jagoda Włodarek z wynikiem 110 pkt. z klasy II D, szkoły zawodowej ucząca się w zawodzie sprzedawca
- Monika Górecka z wynikiem 108 pkt. z klasy III technikum handlowego
- Andżelika Kuźbik z wynikiem 106 pkt. z klasy III D, szkoły zawodowej ucząca się w zawodzie sprzedawca
- Sylwia Kuźbik-Zimoch z wynikiem 102 pkt. z klasy III D, szkoły zawodowej ucząca się w zawodzie sprzedawca
- Patrycja Duchnik z wynikiem 97 pkt. z klasy II D szkoły zawodowej ucząca się w zawodzie sprzedawca (lista rezerwowa).
Wyniki wszystkich uczestników przedstawi na lekcjach Pani Wioletta Żywioł.
Finał konkursu odbędzie się we wtorek 31 marca 2015 o godzinie 8:30 w pracowni sprzedaży (sala nr 3 budynku PZP szkoły). Na finalistów czekają cenne nagrody ufundowane przez pracodawców i organizatorów konkursu.
Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy osiągniętych wyników a finalistkom życzymy powodzenia i trzymamy kciuki!