poczta@zsp.wieruszow.pl | telefon: 62 784 13 21 | faks: 62 784 17 71

ZSP Wieruszów

Doradztwo zawodowe w ramach projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe”



Doradztwo zawodowe w ramach projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe”

Wraz z końcem czerwca 2025 zakończyło się doradztwo zawodowe realizowane w ramach indywidualnych konsultacji z projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe” FELD.08.08-IZ.00-0095/23. Swoje zajęcia zakończyła grupa 20 uczniów technikum ekonomicznego i logistycznego z klas III, IV i V.

Zajęcia prowadzone były od października 2024 roku przez nauczycieli: mgr Monikę Hejman, mgr inż. Wiolettę Żywioł oraz mgr Barbarę Howis.

Z tej formy wsparcia skorzystało łącznie 59 uczniów technikum. Każdy uczeń odbył indywidualne spotkania z doradcą zawodowym, które trwały po 4 godziny, co łącznie dało 236 godzin zajęć.

Wartość projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe” FELD.08.08-IZ.00-0095/23 wynosi 1 229 331,06 zł i obejmuje dofinansowanie w kwocie 1 106 361,55 zł, z następujących źródeł:

  • finansowanie z środków Unii Europejskiej 1 044 931,40 zł,
  • finansowanie wkładu krajowego z budżetu państwa 61 430,15 zł.

Wkład własny realizacji projektu „Wieruszów stawia na kształcenie zawodowe” wynosi 122 969,51 zł.

Zajęcia doradztwa zawodowego stanowiły doskonałą okazję dla uczniów- uczestników zajęć z doradztwa zawodowego do lepszego poznania swoich talentów i możliwości zawodowych, a także do przełamywania stereotypów związanych z rynkiem pracy. Program skierowany był do 59 uczniów technikum, a jego celem była pomoc w świadomym wyborze ścieżki kariery zawodowej. Świadome podejście do wyboru kierunku kształcenia i przyszłej drogi zawodowej jest kluczowym elementem skutecznego procesu edukacyjnego.

Program doradztwa składał się z dwóch części:

  1. Pierwsze spotkanie (2 godziny)– uczniowie wypełniali testy i kwestionariusze, które pozwalały na określenie ich kompetencji zawodowych, zainteresowań oraz potrzeb rozwojowych. Wykorzystywane narzędzia to m.in. test osobowości Hollanda, test zainteresowań zawodowych Katarzyny Rewers czy kwestionariusz temperamentu według Florence Littauer.
  2. Drugie spotkanie (2 godziny)– doradca omawiał wyniki testów, udzielał wskazówek dotyczących dalszego rozwoju zawodowego oraz wyboru odpowiedniej ścieżki kariery. Uczeń otrzymał Indywidualny Plan Działania, opracowany przez doradcę zawodowego, który uwzględnia jego predyspozycje, zainteresowania oraz cele edukacyjne.

Zajęcia doradztwa zawodowego promują równość szans, eliminując stereotypy płciowe w wyborze ścieżek zawodowych. Doradca wspiera uczniów w przełamywaniu ograniczających przekonań, takich jak podział zawodów na „męskie” i „kobiece”. Ponadto, doradca promuje przedmioty STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka), które są istotne w kontekście współczesnego rynku pracy.

Program ten wspiera uczniów w dalszym rozwoju kariery zawodowej i świadomym podejmowaniu decyzji dotyczących ich przyszłości zawodowej.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie


Przejdź do treści