Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie z satysfakcją informuje, że w rankingu szkół technikalnych opracowanym przez portal edukacyjny Perspektywy (największa i jedyna kompletna baza informacji edukacyjnych), zajęliśmy 14 miejsce w województwie łódzkim, a 267 w rankingu krajowym. Tym samym otrzymaliśmy tytuł honorowy „Brązowej Tarczy” Szkoły 2017.
Z inspiracji dyrektorów i nauczycieli – portal wprowadził dla najlepszych polskich liceów i techników specjalne tytuły i wyróżnienia graficzne o kształcie szkolnych tarcz, będące potwierdzeniem wysokiej jakości pracy tych szkół.
Zdobycie miejsca w czołówce ogólnopolskiego Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY jest dla każdego liceum i technikum zasłużonym powodem do dumy. Świadczy to przecież o dobrej atmosferze w szkole, tworzonej wspólnie przez znakomitą kadrę, ambitnych uczniów, a także władze samorządowe dbające o właściwe warunki nauczania. Warto się tym sukcesem pochwalić na oficjalnych stronach internetowych szkół, bo tam przecież zaglądają przede wszystkim uczniowie najstarszych klas gimnazjów i ich rodzice.
Zgodnie z przyjętym przez Fundację Edukacyjną Perspektywy zasadami, następujące szkoły mają prawo używać w 2017 roku tytułu honorowego „Złotej”, „Srebrnej” i „Brązowej” Szkoły 2017 i związanego z tym graficznego znaku jakości.
Zgodnie z postanowieniem Kapituły, technika zostały ocenione za pomocą czterech kryteriów. Są to: sukcesy szkoły w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, wyniki matury z przedmiotów dodatkowych, oraz wyniki egzaminu zawodowego. Do sporządzenia rankingu wykorzystano dane ze źródeł egzogenicznych (zewnętrznych) wobec ocenianych szkół. Źródłem danych były protokoły komitetów głównych olimpiad, zestawienia okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) z wynikami matur oraz egzaminów zawodowych, oraz System Informacji Oświatowej. W zestawieniach zostały zaprezentowane szkoły, które uzyskały najlepszą pozycję rankingową.
Cieszymy się, że możemy podzielić się z Państwem tą przyjemną dla nas informacją.